۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۷:۱۶

گزارش خبری/

دشواری زندگی در کوچه‌های سنگلاخی تنگ‌خوش/ دبستان روستا 35 سال عمر دارد

دشواری زندگی در کوچه‌های سنگلاخی تنگ‌خوش/ دبستان روستا 35 سال عمر دارد

بوشهر - خبرگزاری مهر: تنگ‌خوش نام روستایی در شهرستان دیر است که مردم این روستا با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و همواره چشم‌انتظار مدد مسئولان هستند که متاسفانه این مشکلات هنوز هم رفع نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روستاها در دوران پهلوی و قبل از آن به هیچ وجه دیده نمی‌شدند و اگر توجهی هم برای توسعه برخی مناطق صورت می‌گرفت، این موضوع بیشتر متوجه شهرها بود.هر چه که از پایتخت دورتر می‌شدیم، آثار توسعه کمتر و کمتر دیده می‌شد و حاشیه نشینان کشور به ویژه در مناطق جنوبی از کمترین میزان توسعه برخوردار بودند. استان بوشهر نیز جزو این استان‌ها بود که یک محرومیت تاریخی را به همراه داشت.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه شاهد اقدامات بسیار خوبی برای توسعه شهرها بوده ایم، تلاش های بسیار زیادی نیز برای توسعه زیرساخت‌های روستایی صورت گرفته است.

اما روستاهای بسیار زیادی هستند که هنوز هم رنگ توسعه و پیشرفت را ندیده‌اند و مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند و این امر سبب شده است تا روستائیان به سمت سکونت در شهرها حرکت کنند.

روستاها یکی از مهمترین مراکز تولیدات کشاورزی و همچنین محصولات لبنی و گوشتی و پروتئینی هستند و لازم است که زیرساخت‌های مناسب در روستاهای ایجاد شود تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، شاهد معکوس شدن این جریان باشیم.

لزوم راه‌اندازی کتابخانه و ساخت فضاهای ورزشی در تنگ خوش

یک از روستاهایی که تاکنون مورد غفلت واقع شده است و به خوبی زیرساخت‌های آن توسعه نیافته است، روستای تنگ‌خوش شهرستان دیر است که نیازهای بسیار زیادی دارد و مردم خواستار تلاش مسئولان برای رفع کمبودهای این روستا هستند.

روستای تنگ خوش با 32خانوار در قالب 150نفر جمعیت در 40کیلومتری شهرستان دیر است. شغل اصلی مردم دامداری و کشاورزی است که نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی دارد.

حسین فاریابی یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روستای ما مشکلات بسیار زیادی دارد که امیدواریم مسئولان اهتمام ویژه‌ای برای حل این مشکلات داشته باشند.

وی خواستار توسعه امکانات رفاهی در این روستا شد و اضافه کرد: احداث کتابخانه عمومی یکی از خواسته‌های مهم روستا است تا بتواند در زمینه فرهنگی شاهد توسعه بیشتر شهر باشیم.

محمدی یکی دیگر از اهالی روستای تنگ‌خوش خواستار ایجاد زیرساخت‌های اینترنت و نصب آنتن تلفن همراه در روستای تنگ‌خوش شد و بیان داشت: وام بهسازی مسکن روستایی و واگذاری زمین به جوانان روستا از دیگر خواسته‌های مردم این روستا است.

روستای تنگ‌خوش محروم از گاز

رئیس شورای اسلامی روستای تنگ خوش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مشکل اصلی این روستا وجود سنگلاخ زیاد است که تردد مردم به‌ویژه افراد سالخورده را با مشکل جدی روبروکرده است.

عباس سلیمی افزود: این روستا تا ایستگاه خط لوله گاز رسانی شش کیلومتر فاصله دارد و با پیگیری های زیاد، هنوز گازرسانی برای مردم این روستا انجام نگرفته است.

وی افزود: از ابتدا تا کنون هیچ طرح هادی روستایی در این روستا انجام نگرفته است و مردم نیاز دارند که طرح هادی روستایی با اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی تصویب و اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی روستای تنگ خوش اضافه کرد: دبستان چند پایه این روستا از سال 58 احداث شده است که اکنون فضای این مدرسه فرسوده و قابل تحصیل نیست و دانش‌آموزان از روی اجبار در آن تحصیل می کنند.

اجرای طرح هادی و گازرسانی به تنگ‌خوش از طرح‌های اولویت‌دار است

فرماندار شهرستان دیر نیز با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مناسب به روستاها، اظهار داشت: روستاها نقش بسیار مهمی در تولید محصولات کشاورزی و مواد لبنی دارند که باید به خوبی تقویت شوند.

حمزه اعتماد در ارتباط با مشکلات روستاهای شهرستان دیر، اضافه کرد: روستاهاي شهرستان دیر مشكلاتی دارند كه حل اينها همت بالا، پيگيري خيلي زياد و اعتبارات مي خواهد و از همه ظرفیت‌ها و توان برای حل این مشکلات استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان داشت: بخشی از مشکلات مردم این روستا که در توان مدیران شهرستان باشد، در اسرع وقت انجام می‌گیرد و بخشی از آنها نیز نیاز به بررسی و اعتبارات سال جاری دارد.

فرماندار شهرستان دیر افزود: روستای تنگ خوش از روستاهای اولویت دار برای اجرای طرح هادی روستایی است که در کمیته برنامه ریزی بررسی می شود.

وی گفت: گازرسانی به روستاهای فاقد شبکه گازرسانی توسط مدیرکل در دست بررسی است که امیدواریم امسال چند روستای اولویت دار گازرسانی شود.

کد خبر 2294847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha